0172-263026


Veel gestelde vragen


Is het verstandig om mijn kind mee te nemen naar het intakegesprek?

Ja zeker! Het werkt het meest prettig als de leerling zelf verteld waar hij/zij tegenaan loopt. Dan kunnen we vervolgens bespreken hoe we dat aan gaan pakken en waar StudieHooft precies mee kan helpen. Ook kunnen we dan gezamenlijk een plan van aanpak opstellen zodat we allemaal goed weten hoe we de doelen van de leerling willen gaan halen.

Wat moet ik meenemen naar het intakegesprek?

Bijna niks! Het is wel prettig als jullie het rooster en de cijfers meenemen zodat we ook direct afspraken kunnen maken. Verder is het verstandig om thuis al een keer goed te praten over waarom jullie een afspraak hebben bij StudieHooft en wat jullie graag willen gaan aanpakken. Dan verloopt het intakegesprek een stuk vlotter!

Heeft mijn kind bijles of huiswerkbegeleiding nodig?

Als de leerling moeite heeft met één of twee vakken dan raden wij bijles aan. Er wordt tijdens de bijles dan ook echt gefocust op de probleemvakken.

Is er sprake van weinig concentratie of niet weten hoe te plannen/leren dan raden wij huiswerkbegeleiding aan. Tijdens de huiswerkbegeleiding wordt er samen gekeken naar de planning, krijgt de leerling tips hoe het beste te leren en stimuleren wij de leerlingen in de motivatie en concentratie.

Tijdens het intakegesprek kunnen we natuurlijk ook samen met jullie kijken naar wat de beste optie is!

Mag er gegeten en gedronken worden?

Ja zeker! Eten en drinken mag altijd tijdens de begeleiding bij StudieHooft. Het is juist goed om het brein zoveel mogelijk voedingsstoffen te geven tijdens het leren. Er is in de keuken een waterkoker en magnetron aanwezig. Dit kan prettig zijn voor leerlingen die direct door gaan naar de training en graag noodles o.i.d. willen eten. Ook mag de koelkast gebruikt worden.

Wie zijn de begeleiders bij StudieHooft?

Onze begeleiders zijn divers, net zoals de leerlingen die bij ons komen. De begeleiders zijn voornamelijk studenten, maar we werken ook met pedagogen en docenten. De begeleiders krijgen ondersteuning en worden getraind in de manier van begeleiding. Mocht de klik er nu niet zijn met een begeleider dan kunnen we altijd in overleg over hoe dit op te lossen. Dit is niks ergs, op school is er ook weleens een docent waar het niet mee klikt!

Wanneer en hoe krijg ik een factuur?

Alle facturen worden verzonden via e-mail en krijg je dus toegestuurd. Wanneer de factuur verzonden wordt, verschilt per dienst. De factuur van huiswerkbegeleiding wordt vooraf verzonden. De factuur van het leerstrategie onderzoek wordt twee keer per maand verzonden. De factuur van de bijlessen worden aan het einde van de maand verzonden zodra er precies duidelijk is hoeveel uur er de afgelopen maand afgenomen is.

Hoe kan ik een bijles verzetten?

De ouder meldt het afmelden en/of verzetten via een e-mail naar team@studiehooft.nl.

Mochten er bijzonderheden zijn zoals een verjaardag of theatervoorstelling, dan kan de begeleiding verplaatst worden. Dit moet uiterlijk 7 dagen voor de begeleiding doorgegeven zijn in verband met de planning van de betreffende begeleider. Daarop zijn twee uitzonderingen: ziekte en een niet te verzetten afspraak bij de dokter/het ziekenhuis. In dit geval moet dit 24 uur voor de begeleiding gemeld zijn.

In de e-mail graag de reden van de afmelding en/of verzetten van de begeleiding.

Graag in de e-mail meerdere dagen en tijden doorgeven om het verzetten van de bijles zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Mocht het afmelden en/of verzetten niet volgens de bovenstaande stappen gaan dan zal de begeleiding helaas in rekening gebracht moeten worden.

Hoe kan ik de huiswerkbegeleiding verzetten?

Afmelden of verzetten kan door middel van het sturen van een e-mail door de ouder naar team@studiehooft.nl.

Mochten er bijzonderheden zijn zoals een verjaardag of theatervoorstelling, dan kan de begeleiding verplaatst worden. Dit moet uiterlijk 7 dagen voor de begeleiding doorgegeven zijn in verband met de planning van StudieHooft en de betreffende begeleider. Daarop zijn twee uitzonderingen: ziekte en een niet te verzetten afspraak bij de dokter/het ziekenhuis. In dit geval moet dit 24 uur voor de begeleiding gemeld zijn.

In de e-mail graag de reden van de afmelding en/of verzetten van de begeleiding.

Mocht er plek zijn op een andere dag van de huiswerkbegeleiding dan zal StudieHooft dit communiceren en kan de leerling van deze dag gebruik maken.

Hoe werkt het met de vakanties wat betreft de huiswerkbegeleiding?

Wij hanteren vaste maandtarieven die zijn gebaseerd op een gemiddeld aantal begeleidingsdagen per maand. Vakanties en vrije dagen zijn hierin meegenomen. In de vakanties streeft StudieHooft er echter wel naar om voor de leerlingen die dit willen een aantal dagen geopend te zijn. Dit is een streven en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Hoe werkt het met de vakanties wat betreft de bijles?

Vaak zijn de toetsweken vlak na de vakantie en dus willen de meeste leerlingen graag doorgaan met de bijles. Dit is mogelijk en kan in overleg met de begeleider dan ook gewoon doorgaan. Mocht de begeleider op vakantie zijn, dan kunnen we vervanging proberen te regelen of de week voor/na de vakantie een extra bijles inplannen mocht dit gewenst zijn.